Kurssi Category: Lean

Lean Start logo

Lean Start – leanin perusteet

Koulutuksen sisältö: LEAN START on tiivistetty puolen päivän koulutus, jonka voi suorittaa etänä rakenteensa vuoksi parissa tunnissa. Jaksot tulee suorittaa järjestyksessä ja jos aikataulu sallii, välitehtävistä saa ehkä eniten irti, jos ne ehtivät hieman hautua ennen seuraavan jakson läpi käymistä. Tehtävät ovat käytännönläheisiä ja omaa ajattelua herätteleviä, joten aikaisempaa kokemusta leanista ei tarvita. Kurssimateriaalina on …

Lean Start – leanin perusteet Lue lisää »

Lean ja visuaalinen johtaminen

Kurssin esittely: Lean-ajattelussa työn vakiointi toimii jatkuvan parantamisen perustana. Ilman vakioituja toimintatapoja ja prosesseja emme pysty luotettavasti tunnistamaan mikä tuottaa lisäarvoa asiakkaalle ja mikä on hukkaa. Tämä koskee sekä lähi- että etätyötä.  Visuaalisessa johtamisessa käytettävä Kanban-taulu voi olla yhtä hyvin fyysinen taulu toimiston tai tehtaan seinällä kuin virtuaalinen taulu tiimin työtilassa.  Jokaisen yksikön pitää rakentaa …

Lean ja visuaalinen johtaminen Lue lisää »

Leanin työkalupakki – 4 perusmenetelmää

Koulutuksen sisältö: Tutustu leanin neljään perustyökaluun ja ota ne valmennetusti haltuun: Arvovirtakuvaus eli Value Stream Mapping (VSM) 5 *Miksi? 5S Kalanruotokaavio eli Ishikawa Leanin tehokkaat työkalut ovat kehittyneet vuosien aikana lukemattomissa organisaatioissa ympäri maailmaa ja tulokset osaavassa käytössä ylittävät odotukset. Näillä konkreettisilla työkaluilla saavutat nopeasti näkyviä tuloksia. Tehtävät ovat käytännönläheisiä ja omaa ajattelua herätteleviä. Suosittelemme …

Leanin työkalupakki – 4 perusmenetelmää Lue lisää »

Myynnin nykytila-analyysi ja CRM-datan hyödyntäminen

Koulutuksen sisältö Onko myyntiprosessinne tehokas ja nopea? Onko siihen pesiytynyt vuosien mittaan hukkaa eli turhaa työtä, josta asiakas ei ole valmis maksamaan? Mukaileeko myyntiprosessi asiakkaan ostoprosessia? CRM on tehokas järjestelmä tiedon keräämiseen ja raportoimiseen samalla kun se ohjaa asiakasrajapinnan työtä. Kuinka tehokkaasti hyödynnätte CRM-dataa myynnin mittareissa ja johtamisessa?  Tehtävät ovat käytännönläheisiä ja omaa ajattelua herätteleviä. …

Myynnin nykytila-analyysi ja CRM-datan hyödyntäminen Lue lisää »